23 listopada uczniowie klasy IIa i  IIb  odbyli wycieczkę do Muzeum Pomorza Środkowego w Słupsku. W Młynie Zamkowym uczestniczyli w lekcji muzealnej gdzie poznali kulturę materialną zarówno rdzennej ludności regionu - Słowińców, jak i przybyłych na nasze tereny po wojnie osadników. W Zamku Książąt Pomorskich obejrzeli wystawy związane z historią Pomorza  i panującej niegdyś dynastii Gryfitów. 
                     Dla naszych małych uczniów to niezapomniana lekcja. 
                                                                                                                             B. Krasnoborska I. Klasa

Leśna wyprawa

        Uczniowie klas pierwszych  poznawali zagadnienia związane z lasem i jego wyglądem jesienią, więc  panie, B. Dąbek i G. Bartos,  zorganizowały im lekcję w terenie- wyjazd do lasu w Runowie. Uzbrojeni w lupy, miarki, kompasy, lornetkę, karty zadań… w zespołach  obserwowali przyrodę, oglądali rośliny i zwierzęta, podziwiali ich piękno,  zbierali jesienne dary i słuchali lasu. Uczniowie pełni wrażeń wrócili do szkoły, bo była to niezwykła lekcja.  Prezentowali i nazywali swoje zbiory, opowiadali o tym, co zobaczyli i wykonali piękną wystawkę.

WYNIKI KONKURSU NA NAJCIEKAWSZY RÓŻANIEC

                          Jak co roku (to już nasza szkolna tradycja) w miesiącu październiku odbył się w naszej szkole konkurs na najciekawszy różaniec. I jak zwykle nasi uczniowie nas nie zawiedli. W tym roku po raz pierwszy w konkursie udział wzięli najmłodsi uczniowie - z oddziałów zerówki. Należą im się duże brawa! Wszystkie prace okazały się bardzo pomysłowe. Różańce wykonane zostały m. in. z : kasztanów, żołędzi, chrupek, szyszek, orzechów włoskich, żurawiny, ziela angielskiego, fasolki, kawy ziarnistej, makaronu, owoców dzikiej róży, żelek malinek, pestek dyni oraz metodą quilling, która polega na artystycznym zwijaniu pasków papieru i formowaniu z nich różnych kompozycji.

                          Komisja po długiej debacie (to niełatwe zadanie wyłonić zwycięzców przy tylu ciekawych pracach) przyznała następujące miejsca:

ODDZIAŁ PRZEDSZKOLNY – ZERÓWKI

I MIEJSCE –  Szymon Zaborowski 0 a

II MIEJSCE –  Adam Ejbich 0 a

III MIEJSCE –  Milena Moczulska 0a

 

KLASY I-III SP

I MIEJSCE – Miłosz Klimczyk kl. I a

II MIEJSCE – Marcelina Placha kl. II b

III MIEJSCE – Patryk Łapiński kl. II b

 

KLASY IV-VIII SP i III G

I MIEJSCE –  Natalia Brzezicka kl. VII a

II MIEJSCE –  Natalia Reikowska  kl. IV b

III MIEJSCE – Mateusz Piepka  kl. IV a  i  Błażej Skwarek  kl. IV a

Wyróżnienie – Kaja Wyrostkiewicz kl. IV b

 

Skład komisji:   p. Anna Madej, ks. Tadeusz Drobinski i p. Małgorzata Kotusiewicz

Za udział w konkursie wszystkim serdecznie dziękujemy, zwycięzcom  gratulujemy i zachęcamy do wzięcia udziału już za rok.                                               Edyta Malek

       Regulamin konkursu

 

  1. Temat konkursu: „Szumi las”
  2. Organizatorem konkursu jest Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Krzyżu Wielkopolskim ul. Wojska Polskiego 73, 64-761 Krzyż Wlkp. zwana dalej Organizatorem, przy współudziale Wydawnictwa KOMLOGO – Piotr Gruba, z siedzibą w Niezdrowicach, przy ul. Wiejskiej 21, CEIDG, NIP: 7561307604, REGON: 273221318, zwanym dalej Współorganizatorem.
  3. Czas trwania konkursu: od 12.11.2018 r. do 18.01.2019 r. Decyduje data stempla pocztowego.
  4. Konkurs adresowany jest do dzieci w następujących kategoriach wiekowych:

I – dzieci od 4 do 6 lat,

II – dzieci niepełnosprawne od 4 do 6 lat,

III – dzieci od 7 do 9 lat,

IV – dzieci niepełnosprawne od 7 do 9 lat.

  1. Celem konkursu jest rozbudzenie plastycznej i językowej twórczości u dzieci, szczególnie tych z trudnościami w mówieniu, prezentacja swoich umiejętności, uzdolnień plastycznych, wrażliwości artystycznej oraz wspólna praca logopedy, pedagoga, psychologa, rodzica i dziecka nad rozwojem mowy z wykorzystaniem technik plastycznych.
  2. W ramach Konkursu na adres Organizatora, należy nadesłanie prace plastyczne związane z tematyką lasu, rozwijające mowę oraz wzbogacające słownik, stymulujące wszystkie zmysły (wzrok, słuch węch, dotyk), usprawniające artykulację głosek szeregu syczącego (S, Z, C, DZ) oraz szeregu szumiącego (SZ, Ż, CZ, DŻ) ćwiczone przez dziecko na zajęciach terapii logopedycznej.
  3. Format pracy: dowolny. Technika: dowolna.

PRACE NALEŻY DOSTARCZYĆ DO LOGOPEDY SZKOLNEGO DO 10.01.2019r.

Dodatkowe informacje