I Wojewódzki Konkurs Poezji i Prozy Obcojęzycznej         let

„Zdradzimy wam tajemnicę: nie czytamy poezji dlatego, że jest ładna.

Czytamy ją, bo należymy do gatunku ludzkiego, a człowiek ma uczucia.
Medycyna, prawo, finanse czy technika to wspaniałe dziedziny,

ale żyjemy dla poezji, piękna, miłości.”

       Tymi słowami, zaczerpniętymi z filmu „Stowarzyszenie umarłych poetów”, kilka dni przed najpiękniejszymi Świętami w całym roku, rozpoczęliśmy I Wojewódzki Konkurs Poezji i Prozy Obcojęzycznej ”Let it Snow” w naszej szkole.

Swoich sił można było spróbować w wymagającej recytacji w języku angielskim. Niby tylko wierszyk do powiedzenia, ale ile stresu towarzyszy takiemu wydarzeniu, wiedzą ci, którzy stają oko w oko z publicznością i baczną komisją.

To w tym roku, zainspirowani sukcesami sąsiadujących szkół, odważyliśmy się zorganizować takie wydarzenie u nas. Nasz konkurs nie mógłby jednak mieć miejsca, gdyby nie wspaniali uczestnicy i ich opiekunowie, którzy przybyli do naszej szkoły z pomorskich szkół, wraz ze swoimi nauczycielami. 51 uczestników – to wspaniała frekwencja, za którą dziękujemy. Gościliśmy szkoły z: Kępic, Kobylnicy, Głobina, Żelkowa, Słupska, Niepoględzia, Damnicy, Skórowa, Łupawy i Kończewa.

Po obradach komisji, wyłoniono laureatów w dwóch kategoriach wiekowych:

klasy I-III:

I miejsce: Viktoria Kowalczyk z SP w Kobylnicy

II miejsce: Martyna Ruszała z SP w Łupawie

III miejsce: Marcelina Placha z SP w Potęgowie

wyróżnienie: Lena Wojtaszek z SP w Kobylnicy

klasy IV-VIII:

I miejsce: Martyna Piołunkowska z SP w Potęgowie

II miejsce: Magdalena Nowicka z SP w Kobylnicy

III miejsce: Wiktoria Głowińska z SP w Łupawie

wyróżnienie: Zuzanna Kosiorek z SP nr 3 w Słupsku

Gratulujemy!

Działania organizatorów konkursu „Let it Snow”, wspierane były od początku jego istnienia – czyli od 2016 roku (konkurs na szczeblu gminnym), przez Dyrektora naszej szkoły, oraz  Wójta gminy Potęgowo, p. Dawida Litwina. I w tym roku nie mogło być inaczej – pan Wójt zaszczycił nas objęciem tego wydarzenia patronatem.  Nasz konkurs został także objęty honorowym patronatem pana Mieczysława Struka, Marszałka Województwa Pomorskiego. Szczególne podziękowania należą się także przewodniczącemu naszej Rady Rodziców, p. Arturowi Małkowi, p. Danielowi Spoczyńskiemu, Jasiowi Mullerowi oraz Hubertowi Szewczykowi, Tymkowi Gołębiewskiemu, p. Weronice Piołunkowskiej wraz z grupa „Ob”, p. Barbarze Krasnoborskiej oraz zespołowi „Dzwoneczki”, p. Bożenie Dąbek wraz z klasą „2b”,  właścicielom „Pałacu pod Bocianim Gniazdem”, firmie „Team Pack” ze Słupska, Delikatesom „Centrum” z Potęgowa, p. Adzie Błaszczyk, p. Sylwii Boetcher, p. Katarzynie Włodarskiej, uczniom klasy VIIa oraz obsłudze naszej szkoły. Dziękujemy także rodzicom, którzy wspierali swoje dzieci w przygotowaniach do tego wydarzenia.

A. Gaffke, K. Materek, M. Tracewicz, M. Klimczyk

let2019Let It Snow 

         Kilka słów o naszych reprezentantkach. Już 13 grudnia 2019 r. w I Wojewódzkim Konkursie Poezji i Prozy Anglojęzycznej Let it Snow naszą szkołę reprezentować będą w kategorii klas I-III Kalina Kaczmarek w utworze New Year’s Resolutions, Łucja Jurek w utworze Two Letters to Santa i Marcelina Placha, która przygotowała wiersz pod tytułem Santa Claus. W kategorii klas IV-VIII wystąpią Martyna Piołunkowska w wierszu Horses, Julia Lipka w swojej interpretacji utworu Winter oraz Wiktoria Wera, recytująca fragment How the Grinch Stole Christmas. Chcemy podkreślić, że udział w konkursie wzbudził ogromne zainteresowanie wśród naszych uczniów, szczególnie dziękujemy za udział w eliminacjach Helenie Kaczmarek, Oldze Małek, Emilii Kitowskiej, Nikoli Wera, Simonetcie Antosiak oraz Natalii Reikowskiej. Jesteśmy pewne, że spotkamy się w kolejnych edycjach. Tymaczasem trzymamy kciuki za nasze reprezentantki, jednocześnie ćwicząc, powtarzając i szlifując formę na wielki dzień. Powodzenia!

Sketchnoting – inteligentne notowanie jako pomoc w nauce języka angielskiego

angielski11

Sketchnoting jest nie tylko ciekawą formą prezentacji wiedzy, ale także świetnym narzędziem do nauki, które wspomaga zapamiętywanie informacji.

Taka forma jest szczególnie pomocna w procesie uczenia dla wzrokowców oraz kinestetyków (osób uczących się poprzez doświadczenie i działanie, dla których ważny jest dotyk i ruch) i często przyjmuje formę np. map myśli czy infografik.

Angażuje kilka obszarów naszego mózgu, ponieważ łączy takie aktywności umysłowe jak: planowanie, rysowanie, pisanie czy myślenie koncepcyjne.

Nie martw się, jeśli nie jesteś uzdolniony plastycznie, notatki które sporządzisz mają być przede wszystkim użyteczne dla Ciebie.

Wypróbuj sketchnoting podczas nauki ulubionego języka, możesz dzięki niemu sporządzać listy słówek, mapy myśli czy rysować skojarzenia z danym słowem.

Poniżej przedstawiamy notatki wykonane przy wykorzystaniu sketchnotingu, a także zamieszczamy linki filmów, które wprowadzą was w intrygujący świat inteligentnego notowania.

linki: https://www.youtube.com/watch?v=gj3ZnKlHqxI

          https://www.youtube.com/watch?v=Ynk_LMv9Ub0&t=872s

Przykładowa sketchnotka:

angielski1

angielski2

zespół nauczycieli języków obcych

Dodatkowe informacje