Ministerstwo Edukacji Narodowej przygotowało rozporządzenie dotyczące zasad przeprowadzania egzaminów zewnętrznych w 2020 roku. W dokumencie zostały ujęte m.in. procedury, terminy oraz czynności związane z przeprowadzeniem egzaminów.

Nowelizacja_rozporzadzenia_MEN

Zasady_przeprowadzania_egzaminow_w_2020_r__regulacje_prawne__komunikat_MEN

   Ministerstwo Edukacji Narodowej opracowało harmonogram rekrutacji do szkół ponadpodstawowych na rok szkolny 2020/2021, w tym terminy postępowania rekrutacyjnego, składania dokumentów do klas I szkół ponadpodstawowych i klas wstępnych szkół ponadpodstawowych. Dokument uwzględnia niektóre z uwag, które napłynęły do MEN w trakcie konsultacji społecznych. Harmonogram został dostosowany do zmienionego terminu przeprowadzanych egzaminów ósmoklasisty, w tym terminu wydania zaświadczenia o wyniku tego egzaminu przez okręgowe komisje egzaminacyjne.

Harmonogram rekrutacji do szkół ponadpodstawowych

Terminy_postepowania_rekrutacyjnego_2020-2021

Uczniowie klas ósmych!

Każdy absolwent szkoły podstawowej będzie musiał niedługo dokonać wyboru szkoły, w której będzie kontynuował naukę. 

Nabór do szkół prowadzony jest w systemie elektronicznym. Informacje o sposobie logowania i korzystania z elektronicznego naboru znajdą się na naszej stronie. Jednak dotychczas systemy te nie są jeszcze w pełni uruchomione. 

Można jedynie zapoznać sie z ofertą szkół, które oferują uczniom miejsca w roku szkolnym 2020/2021. 

Bardzo proszę o zapoznanie się z tymi informacjami. 

Oferta szkół z Lęborka, Warcina i Trójmiasta znajduje się pod linkiem:

https://nabor-pomorze.edu.com.pl/kandydat/app/index.html

Oferta szkół ze Słupska i Ustki znajduje się pod linkiem:

https://ponadpodstawowe-slupsk.nabory.pl/

Drodzy Rodzice!

          W związku z sytuacją, z jaką musimy się wszyscy zmierzyć w tym roku szkolnym chcemy abyście wiedzieli, że jesteśmy Wam niezwykle wdzięczni za to, że tak dużo serca wkładacie w naukę naszych uczniów i że tak wspaniale odnajdujecie się w nowej i jakże trudnej dla Was roli. Dobrze wiemy ile trudu wkładacie w naukę i wychowanie swoich dzieci i uwierzcie- robicie to wspaniale. Jednakże działając w tej trudnej, pełnej wyzwań codzienności bardzo prosimy, aby w tej rzeczywistości nie zapominać jak ważna dla każdego dziecka jest samodzielność. To ona bowiem daje naszym a teraz również i Waszym uczniom poczucie sprawczości, wiary w siebie i własne możliwości. Samodzielne wykonywanie różnych czynności zmusza dziecko do koncentracji i skupienia na zadaniu, kształtuje również podzielność i wybiórczość uwagi. Sprzyja zapamiętywaniu. Wszystko, co dziecko wykona własnymi rękami, do czego dojdzie własną myślą, co przeżyje — buduje jego umiejętności, wiedzę o sobie i innych oraz o świecie. Dziecko, poznając efekty własnej aktywności, jest konfrontowane ze swoimi możliwościami. Dzięki temu się uczy, w których sytuacjach poradzi sobie samodzielnie, a w których musi się zwrócić o pomoc. Czerpie również ze swojego działania satysfakcję i niejednokrotnie radość. Ma większy wpływ na zdarzenia niż dziecko wyręczane w planach, decyzjach i działaniach. Dzieci, także te najmłodsze mają
w sobie ogromną ciekawość w poznawaniu świata. Często nas dorosłych wręcz zachwyca ta nieszablonowość, kreatywność, z jaką dzieci wykonują różne zadania. Pozwólmy im czasem na zejście z utartej ścieżki tak, by mogły rozwijać tą swoją cudowną indywidualność. Niewyręczanie dziecka to również pozwolenie mu na popełnianie błędów. Sami kochani rodzice dobrze wiecie, że najlepszym nauczycielem są nasze własne błędy. Dzięki nim wyciągamy wnioski, które dużo lepiej zapamiętamy niż podane rozwiązanie. Wspierajmy dziecko, chwalmy je-, ale nie róbmy za nie. I pamiętajmy- samodzielne dziecko to samodzielny, zaradny dorosły, który nie boi się wyzwań stawianych przez życie.

samodzielnośćWychowanie do samodzielności to:

  • rozwijanie w dziecku ufności we własne możliwości,
  • wzmacnianie tendencji do rozwiązywania trudności w oparciu o to, co dziecko już wie i potrafi,
  • motywowanie, by dziecko podejmowało coraz ambitniejsze, ale jeszcze leżące
    w granicach jego możliwości zadania,
  • stawianie przed dzieckiem zadań, które je angażują,
  • budowanie umiejętności przekładania słów na czyny,
  • uczenie pracy samodzielnej i współpracy z innymi.

Iwona Szymańska

Lista kandydatów zakwalifikowanych w postępowaniu uzupełniającym  

do przyjęcia do oddziałów przedszkolnych.

  1. Julia Bernadetta Pojawa
  2. Adam Leszek Kolp
  3. Oktawia Kos
  4. Oskar Kos
  5. Kacper Mika

Kandydatów niezakwalifikowanych – brak.

                  Przypominamy, że rodzice dzieci zakwalifikowanych do przedszkola są zobowiązani do dostarczenia pisma potwierdzającego wolę przyjęcia do przedszkola.

Uwaga!  Nasza szkoła w dalszym ciągu posiada wolne miejsca w oddziałach przedszkolnych. Serdecznie zapraszamy.

dzienotwarty1

W postępowaniu  uzupełniającym w ramach rekrutacji do klas I nie zgłoszono żadnych kandydatów.

Dodatkowe informacje