ZWYCIĘZCA WOJEWÓDZKIEGO KONKURSU LOGOPEDYCZNEGO

W MAJU 2016 ROKU UCZNIOWIE ODDZIAŁU PRZEDSZKOLNEGO ORAZ KLASY I SZKOŁY PODSTAWOWEJ WZIĘLI UDZIAŁ W WOJEWÓDZKIM KONKURSIE LOGOPEDYCZNYM

„JĘZYK ĆWICZYĆ SIĘ DA, GDY W MEMORY SIĘ GRA”

I MIEJSCE ZAJĘŁA - NIKOLA ŚWIACKA ODDZIAŁ PRZEDSZKOLNY „0”

PODZIĘKOWANIE ZA UDZIAŁ

WERONIKA SZYBUT KL. II B

JAKUB JASIŃSKI II B

NATALIA REIKOWSKA IIB

UCZNIOWIE OTRZYMALI DYPLOMY I NAGRODY RZECZOWE

                                                                                ARLETA BOYKE

UWAGA!

OD 06.06.2016 DO 9.06.2016 W RAMACH DNI PROFILAKTYKI W NASZEJ SZKOLE ODBĘDĄ SIĘ ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE DLA KLAS 0-III

DNIA 06.06.2016r

KL.”0” 5 GODZINA LEKCYJNA

DNIA 07.06.2016r

KL.II A 1 GODZINA LEKCYJNA

KL.II B 2 GODZINA LEKCYJNA

KL.II C 3 GODZINA LEKCYJNA

KL. IC 4 GODZINA LEKCYJNA

DNIA 08.06.2016r

KL.IA 1 GODZINA LEKCYJNA

KL. IB 2 GODZINA LEKCYJNA

DNIA 09.06.2016r

KL.IIIA. 4 GODZINA LEKCYJNA

KL.IIIB 5 GODZINA LEKCYJNA

   PRZEWIDYWANY CZAS ZAJĘĆ DLA KAŻDEJ GRUPY 30 MINUT      

rys logopedii

ZAPRASZAMy NA DZIEŃ

DIAGNOZ LOGOPEDYCZNYCH

w zespole szkół w potęgowie

oczekujemy na państwa 16 czerwca 2016

w godz. od 10.00 do 14.30 i od 16.30 do 18.00

     Szanowni Państwo, Nauczyciele oraz Rodzice!!!

Z okazji Tygodnia Profilaktyki organizujemy w naszej Szkole Dzień Diagnoz logopedycznych dla wszystkich zainteresowanych osób

Jeśli niepokoi Was mowa Waszego dziecka (obojętnie ile ma lat) jej rozwój przebiega nieprawidłowo, znacząco się opóźnia lub jej jakość budzi wątpliwości skonsultujcie się z logopedą

Rejestracja osób zainteresowanych badaniem logopedycznym realizowana jest pod numerem telefonu: 59 8115 321

do 15 czerwca 2016 roku

PORADY, DIAGNOZOWANIE -UDZIELA I PRZEPROWADZA LOGOPEDA SZKOLNY mgr Arleta Boyke

Oto najważniejsze zalecenia dla rodziców:

Tak postępujmy!

1) Mówmy do dziecka, już od pierwszych dni jego życia, dużo i spokojnie. Nie podnośmy głosu zwracając się do niego.

2) Nasze wypowiedzi powinny być poprawne językowo, budujmy krótkie zdania, używajmy prostych zwrotów, modulujmy własny głos.

3) Kiedy dziecko wypowie jakieś słowo, zdanie starajmy się rozszerzyć jego wypowiedź, dodając jakieś słowa.

4) Mówmy dziecku co przy nim robimy, co dzieje się wokół niego. Niech mowa towarzyszy spacerom, zakupom, pracom domowym.

5) Mówmy do dziecka zwracając uwagę, aby widziało naszą twarz - będzie miało okazję do obserwacji pracy artykulatorów.

6)Karmienie piersią zapewni dziecku prawidłowy rozwój układu artykulacyjnego.

7) Od najmłodszych lat uczymy dbałości o higienę jamy ustnej. Pamiętajmy, aby dziecko nauczyło się gryźć i żuć.

8) Zwracajmy uwagę, aby dziecko oddychało nosem; w przypadku, gdy dziecko oddycha ustami, prosimy pediatrę o ustalenie przyczyny.

9) Odpowiadajmy na pytania dziecka cierpliwie i wyczerpująco.

10) Opowiadajmy i czytajmy dziecku bajki, wierszyki, wyliczanki. Uczmy krótkich wierszy na pamięć.

11 )Oglądajmy z dzieckiem obrazki: nazywajmy przedmioty i opisujmy sytuacje prostymi zdaniami.

12) Śpiewajmy z dzieckiem. Jest to ćwiczenie językowe, rytmiczne, a zarazem terapeutyczne.

13) Rysujmy z dzieckiem, mówmy co kreślimy - "...teraz rysujemy kotka. To jest głowa, tu są oczy, nos...". Zachęcajmy dziecko do wypowiedzi nt. rysunku.

14) Wspólnie oglądajmy telewizję, wybierajmy programy właściwe dla wieku dziecka. Komentujmy wydarzenia pojawiające się na ekranie, rozmawiajmy na ich temat.

15) Starajmy się, aby zabawy językowe i dźwiękonaśladowcze znalazły się w repertuarze czynności wykonywanych wspólnie z dzieckiem. Wybierajmy do zabaw właściwą porę.

16) Zachęcajmy swoje dziecko do mówienia (nie zmuszajmy!); chwalmy je za każdy przejaw aktywności werbalnej; dostrzegajmy każde, nawet najmniejsze osiągnięcie, nagradzając je pochwałą.

17) Dołóżmy wszelkich starań, aby rozmowa z nami była dla dziecka przyjemnością.

18) Jeżeli dziecko osiągnęło już wiek, w którym powinno daną głoskę wymawiać a nie robi tego, skonsultujmy się z logopedą.

19) Jeżeli dziecko ma nieprawidłową budowę narządów mowy (rozszczepy warg, podniebienia, wady zgryzu lub uzębienia), koniecznie zapewnijmy mu opiekę lekarza specjalisty, ponieważ wady te są przyczyną zaburzeń mowy.

Dodatkowe informacje