ZAPRASZAMy NA DZIEŃ
DIAGNOZ LOGOPEDYCZNYCH
w zespole szkół w potęgowie
oczekujemy na państwa
6 marca 2017 r., w godz. od 8.30 do 9.30
oraz 9 marca od 12.00 do 15.00
Szanowni Państwo
W związku z obchodami Europejskiego Dnia Logopedy
organizujemy w naszej Szkole
Dzień Diagnoz Logopedycznych
dla wszystkich zainteresowanych osób
Jeśli niepokoi Was mowa Waszego dziecka (obojętnie ile ma lat), jej rozwój przebiega nieprawidłowo,
znacząco się opóźnia lub jej jakość budzi wątpliwości skonsultujcie się z logopedą
Rejestracja osób zainteresowanych badaniem logopedycznym
realizowana jest pod numerem telefonu: 59 8115 321
do 3 marca 2017 roku
PORADY, DIAGNOZOWANIE - UDZIELA I PRZEPROWADZA LOGOPEDA SZKOLNY mgr Arleta Boyke
ROZSTRZYGNIĘCIE KONKURSU LOGOPEDYCZNEGO „POTEGOWSZKIE ŁAMAŃCE JĘZYKOWE”
15.12.2016 roku w naszej szkole odbyło się rozstrzygnięcie szkolnego konkursu logopedycznego
„POTĘGOWSZKIE ŁAMAŃCE JĘZYKOWE”
KOMISJA WYŁONIŁA NASTĘPUJĄCYCH ZWYCIĘZCÓW:
KATEGORIA KL.O-I
I MIEJSCE ALAN STENKA KL.0a
II MIEJSCE MARCELINA PLACHA KL.0b
III MIEJSCE NADJA CZEKAJ KL.0 b
AGATA GORZELAK KL.0a
KATEGORIA KL.II-III
I MIEJSCE SZYMON RÓŻAŃSKI KL. IIA
II MIEJSCE HINCA NATALIA KL. IIIB
KITOWSKA EMILIA KL.IIIB
III MIEJSCE BUBKA MAŁGOSIA KL. IIB
ZUZANNA LIS KL. IIIA
KATEGORIA kl.IV
I MIEJSCE WIKTORIA CAPAR KL.IVB
II MIEJSCE GRACJAN LITYCH KL.IVA
WSZYSTKIE DZIECI BIORĄCE UDZIAŁ W KONKURSIE UCZĄ SIĘ SWOICH WIERSZY NA PAMIĘĆ. ZWYCIĘZCOM ZOSTANĄ PRZEKAZANE DYPLOMY I NAGRODY RZECZOWE.
Regulamin Konkursu Logopedycznego
„Potęgowszkie łamańce językowe”
Forma literacka prac konkursowych : wiersz
Wiersz ma zawierać trudne do wymówienia słowa,
wg zasady – im trudniejszy wiersz – tym lepszy!!!
Cel konkursu: Celem konkursu jest upowszechnianie wiedzy logopedycznej
i troska o poprawność językową.
Postanowienia ogólne
1. Organizatorem konkursu jest Logopeda szkolny w Potęgowie.
2. Konkurs adresowany jest do dzieci z klas O-IV.
3. Praca ma mieć formę wierszyka logopedycznego, czyli takiego, który zawiera głoski
(sz, cz, ż, dż, s, c, z, dz, ś, ć, ź, dź, r)- może to być również wiersz, który zawiera obrazki. Wiersz powinien zawierać minimum 5 wersów.
4. Każda praca powinna zawierać metryczkę z tyłu pracy: imię i nazwisko dziecka oraz klasę.
5. Prace należy przekazać do Pani Arlety Boyke sala 25, najpóźniej do 9 grudnia 2016 roku
6. Komisja wybierze najciekawsze prace w trzech kategoriach: klasy 0-I, II-III , IV
7. Wyłonienie zwycięzców nastąpi w dniu 15 grudnia 2016 roku, każdy laureat będzie miał możliwość wyrecytować swój wiersz.
8. Laureaci otrzymają nagrody, a pozostali uczestnicy podziękowania.
Przekazane na konkurs prace przechodzą na własność organizatora, zostaną opublikowane w formie broszurki i wykorzystywane przez logopedę na zajęciach logopedycznych do nauki poprawnej wymowy.
Ramowy program terapii logopedycznej
Arleta Boyke
- Diagnoza logopedyczna.
- Ćwiczenia przygotowujące artykulatory do wywoływania zaburzonych głosek.
- Ćwiczenia oddechowe.
- Ćwiczenia narządów artykulacyjnych: języka, warg, podniebienia miękkiego, żuchwy.
- Ćwiczenia emisyjno- głosowe.
- Ćwiczenia właściwe z zakresu korekcji wad wymowy.
- Wywołanie głoski w izolacji.
- Utrwalenie głoski korygowanej na materiale językowym w logotomach, wyrazach (nagłos, śródgłos, wygłos), zdaniach.
- Ćw. utrwalające wywołaną głoskę w wierszykach, piosenkach wyliczankach, powiedzeniach.
- Automatyzacja popr. wymowy w mowie spontanicznej, opow. ilustracji, historyjek obrazkowych, rozmowy kierowane.
- Ćw. utrwalające z wykorzystaniem komputera.
- Ćwiczenia wspomagające terapię logopedyczną.
Wszelkich informacji związanych z konkursem udziela p. Arleta Boyke.