Serdecznie zapraszamy uczniów klas 7 i 8 do udziału w zajęciach online organizowanych przez studentów ponad 20 uczelni, głównie Politechniki Warszawskiej i Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Mamy trzy główne cele:
- Częściowe odciążenie nauczycieli w prowadzeniu zajęć zdalnych.
- Zainspirowanie młodzieży do szerszego poznania i lepszego zrozumienia przedmiotów ścisłych.
- Efektywne wykorzystanie w trakcie epidemii czasu uczniów – przyszłych studentów.
W 2017 roku na bazie najlepszych światowych rozwiązań, po wielu latach przygotowań, w oparciu
o doświadczenie i infrastrukturę Politechniki Warszawskiej powstał portal POLinfo.eu oferujący uczniom zajęcia z przedmiotów politechnicznych przez Internet. 11 marca 2020r. po ogłoszeniu tymczasowego zamknięcia szkół postanowiliśmy pomóc wszystkim uczniom, nauczycielom i rodzicom w zdalnej edukacji przedmiotów ścisłych. W tym celu zmodyfikowaliśmy nasz portal, aby był przystosowany do nauki w wariancie „Zostań w domu”.
11 marca 2020r na POLinfo.eu znajdowało się ponad 6.000 materiałów oraz linków do materiałów
z chemii, fizyki, informatyki i matematyki.
Obecnie trwa rekrutacja na zajęcia online w dniach 20-26 kwietnia 2020r.
Szczegóły na stronie www.polinfo.eu.
Premiera animowanego filmu o misiu Wojtku
Bohaterem i narratorem filmu jest słynny niedźwiedź Wojtek – żołnierz 2 Korpusu Polskiego, który opowiada o losach Polaków wywiezionych do Związku Sowieckiego podczas II wojny światowej. Po napaści Niemiec na ZSRS Józef Stalin zgodził się na zorganizowanie armii, do której mogli wstąpić deportowani Polacy. W 1942 r. nowo utworzone wojsko, wraz z ludnością cywilną, zostało ewakuowane do Iranu. Tam kilku polskich żołnierzy kupiło od przygodnie spotkanego chłopca małego niedźwiedzia...
Zapraszamy do obejrzenia filmu
https://ipn.gov.pl/pl/historia-z-ipn/94719,Premiera-animowanego-filmu-o-misiu-Wojtku.html
Ćwiczenia dydaktyczne i cyfrowa wersja komiksu „Waleczny Tadzio” – propozycja dla młodzieży
Podczas wyjątkowej transmisji na żywo, Grzegorz Kasdepke opowie wam o swoich pisarskich planach, podzieli się swoimi australijskimi doświadczeniami (może nawet stanie na głowie, wszak będzie po drugiej stronie kuli ziemskiej!) i z pewnością odpowie na wszystkie wasze pytania.
Dla małych i dużych. Piszących i czytających. Transmisja na żywo. Z Sydney do Olsztyna. Zapraszamy!
Grzegorz Kasdepke. Spotkanie autorskie #online - 19 kwietnia (niedziela), godz. 12:00
Rozmowa będzie do zobaczenia na stronie https://www.facebook.com/MiejskiOsrodekKulturyOlsztyn/
W jaki sposób funkcjonować z dzieckiem podczas zaostrzających się przepisów w okresie izolacji społecznej COVID - 19?
Aktualna rzeczywistość, w której pojawiają się kolejne ograniczenia dotyczące naszego funkcjonowania, jest dla wielu z nas niemałym wyzwaniem. Obecnie zaczynamy obserwować coraz większy kryzys w zakresie zdrowia psychicznego zarówno u osób dorosłych jak i u dzieci. W przeciwieństwie jednak do nas – dziecko, w zależności od tego na jakim etapie rozwoju się znajduje – często ma ograniczone zdolności poznawcze, związane z myśleniem abstrakcyjnym, perspektywistycznym czy przyczynowo – skutkowym, co nie pozwala mu na dogłębne i holistyczne zrozumienie sytuacji, w której się znalazło. Dziecko do ok. 7 roku życia przejawia myślenie egocentryczne, spostrzegając tym samym siebie jako osobę pełniącą centralną rolę w zdarzeniach społecznych, w związku z czym może wydawać mu się, że dane wydarzenie nastąpiło z jego powodu/przez nie. Jest to szczególnie istotne z perspektywy obecnej sytuacji w naszym kraju, ponieważ od nas – dorosłych zależy to, w jaki sposób dziecko zinterpretuje zastaną rzeczywistość oraz jak będzie w niej dalej funkcjonować. Adekwatna komunikacja z dzieckiem może pomóc mu w oswojeniu się z nową rzeczywistością oraz zniwelowaniu potencjalnych szkód psychicznych, jakie może nieść za sobą okres globalnej kwarantanny. W obecnym czasie ważne jest, aby szukać wszelkich możliwych sposobów, żeby dziecko nie przemieszczało się w sposób niekontrolowany. Tym samym dziecko powinno przebywać w bezpiecznym dla niego miejscu i kontaktować się z osobami najbliższymi, których nie może w żaden sposób uniknąć. Okres pandemii w końcu się zakończy, warto już teraz zastanowić się w jaki sposób będziesz mógł zrekompensować swojemu dziecku ograniczone kontakty i stres po odbytej kwarantannie. W celu niwelowania kryzysów wewnętrznych oraz poczucia frustracji u dziecka w związku z pogłębiającą się izolacją społeczną, warto wykorzystać kilka wskazówek w konwersacji z nim. Istotne jest, aby komunikaty były formułowane do wieku rozwojowego dziecka. W zależności od okoliczności (np. powrót z zagranicy jednego z członków rodziny; odgórne nałożenie kwarantanny rodzinnej ze względu na potencjalną styczność jednego członka rodziny z COVID – 19; kolejne, sukcesywnie wprowadzane obostrzenia ze strony Rządu) – można posłużyć się poniższymi punktami: