- W związku z pandemią COVID-19, wprowadzeniem nowych regulacji prawnych, uczniowie klas I - III szkół podstawowych przechodzą na naukę zdalną. Uczniowie klas IV – VIII będą kontynuować naukę zdalną.
- Nowe zasady funkcjonowania szkół i placówek wejdą w życie od poniedziałku, 9 listopada 2020 r. i będą obowiązywały do niedzieli, 29 listopada br.
- Główną platformą elektroniczną do realizacji nauczania zdalnego w naszej szkole jest Microsoft Office 365 — zbiór aplikacji i usług, w tym Microsoft Teams, a także dziennik elektroniczny.
- Bieżące komunikaty, informacje oraz załączniki dotyczące nauczania zdalnego przekazywane będą za pomocą dziennika elektronicznego.
- Dyrekcja szkoły może wprowadzić modyfikację planu lekcji podczas nauczania zdalnego, dostosowując go do potrzeb uczniów i nauczycieli.
- Podczas trwania nauczania zdalnego ważne jest zachowanie bezpieczeństwa uczniów, nauczycieli i rodziców. Należy uwzględniać możliwości (psychofizyczne i techniczne) wszystkich uczestników: nauczycieli oraz uczniów (i ich rodziców). Należy pamiętać o zasadach równego dostępu i równego traktowania; przestrzegać zasad cyberbezpieczeństwa oraz ochrony danych osobowych, uczniów inauczycieli.
- Nauczanie zdalne jest obowiązkowe. Jeżeli uczeń nie będzie uczestniczyć w lekcji online otrzymuje nieobecność na danych zajęciach lekcyjnych. Dla ucznia, który z ważnych przyczyn (np. brak komputera, Internetu) nie będzie mógł uczestniczyć w zajęciach na platformie Microsoft 365, nauka odbywać się będzie w formie zadań do wykonania lub innych wyznaczonych przez nauczyciela formach i metodach.
- Odesłanie pracy domowej przez ucznia w określonym terminie jest obowiązkowe. Po powrocie do szkoły realizowany materiał w formie online będzie podsumowany i może zostać zweryfikowany przez nauczyciela.
- Lekcja online może trwać minimum 30 minut.Przez pozostałe 15 min. uczeń może wykonywać pracę pod kontrolą nauczyciela, a nauczyciel jest dostępny dla ucznia.
- Szkoła dysponuje sprzętem komputerowym do zdalnego nauczania, który w uzasadnionych przypadkach wypożycza się uczniowi poprzez rodzica/opiekuna.
- Dokumentowanie realizacji nauczania zdalnego przez nauczycieli odbywa się w dzienniku elektronicznym: wpisywanie tematu, frekwencji uczniów, ocenianie.
- W lekcji online mogą brać jedynie uczniowie z danej klasy, zidentyfikowani, podpisani imieniem i nazwiskiem. Nie mogą w niej uczestniczyć osoby postronne. Wyjątek stanowią rodzice/opiekunowie uczniów z kl. I – III.
- Obecność uczniów w lekcjach online, pobieranie materiałów i odsyłanie prac domowych są podstawą do klasyfikowania i wystawienia ocen.
- Nauczyciele regularnie monitorują postępy uczniów przez wybrane metody (np. przesyłane zdjęcia, zadania, karty pracy itp.). O uzyskanych ocenach lub zaliczeniach realizowanego materiału informowany jest uczeń/rodzic przez e-dziennik.
- Pedagog i psycholog są w stałym kontakcie z uczniami potrzebującymi wsparcia. Udzielają wsparcia pedagogiczno-psychologicznego dla uczniów i rodziców. Są dostępni dla uczniów i rodziców zgodnie z wcześniej ustalonym harmonogramem.
- Rodzice/opiekunowie prawni powinni: zachęcać dzieci do samodzielnej pracy; zapoznać się z zasadami trybu pracy szkoły w okresie czasowego ograniczenia jej funkcjonowania; być w kontakcie z wychowawcą i nauczycielami; wspierać, ale nie wyręczać dzieci w wykonywaniu zadanych prac.
- Szkolny zestaw programów nie ulega zmianie. Nauczyciele wprowadzają przesunięcia treści, mają możliwość modyfikacji realizacji czasowej pewnych zagadnień kształcenia, których z uwagi np. na wymagania sprzętowe czy wymagane specjalistyczne oprogramowanie lub inne środki dydaktyczne, nie można realizować w ramach kształcenia online.
- Dla uczniów klas VIII istnieje możliwość konsultacji indywidualnie lub w grupach do 5-ciu osób z przedmiotów objętych egzaminem. Konsultacje mogą się odbywać stacjonarnie lub online. Zapisy na konsultacje prowadzone będą przez wychowawców.
ZASADY OBOWIĄZUJĄCE NA LEKCJACH ONLINE
- Przed każdymi zajęciami ich uczestnicy wyłączają wszystkie aplikacje, które mają uruchomione na komputerze lub w telefonie komórkowym.
- Prowadzącym lekcje online jest nauczyciel i tylko on ma prawo do wyciszania uczestników i zdalnego prezentowania swojego ekranu komputera.
- Głos na zajęciach uczniowie zabierają tylko za zgodą nauczyciela.
- Lekcji nie wolno nagrywać, fotografować, robić zrzutów ekranu (printscreenów) i ich upubliczniać. Nie wolno umieszczać na czacie filmików, zdjęć, memów i pisać rzeczy niezwiązanych ze szkołą czy lekcją.
- Ocenie na lekcjach online podlegać będą: wypełnione testy online, praca i odpowiedzi ustne podczas lekcji oraz odsyłane prace domowe i karty pracy.
Świetlica i biblioteka pracują bez zmian
Harmonogram dostępności specjalistów:
Pedagog- p. Lucyna Bagińska- tel. 534 830 896, kontakt telefoniczny możliwy codziennie
Psycholog- p. Patrycja Paluch – tel. 693 739 677, kontakt telefoniczny możliwy w dni: środa, czwartek, piątek
Ze specjalistami można kontaktować się też przez dziennik elektroniczny oraz umówić indywidualne spotkanie w aplikacji Teams.