WYCIECZKA EDUKACYJNA - TORUŃ i okolice

W dniach 4 – 6 czerwca 2015 r. uczniowie klas II gimnazjum brali udział w wycieczce edukacyjnej do Torunia - Ciechocinka. Pierwszego dnia odkrywali tajniki rzemiosła piernikarskiego oraz wypiek prawdziwych toruńskich pierników według starych receptur w Żywym Muzeum Piernika. Po całym dniu zwiedzania relaksowali się podczas rejsu statkiem po Wiśle. Drugiego dnia odwiedziliśmy Centrum Nowoczesności - Młyn Wiedzy. Tam, na 6 piętrach w salach tematycznych, w sposób interaktywny poszerzali swą wiedzę. Na czas 3 godzin stali się prawdziwymi naukowcami;) Zabawa przez eksperyment była przednia. Po smacznym obiedzie w jednej z toruńskich, urokliwych restauracji, poszliśmy do Planetarium. Podczas 45 minutowego seansu poznaliśmy tajniki astrologii. Późnym wieczorem pięknie zagrały nam i zatańczyły toruńskie fontanny. Połączenie muzyki, kolorowych świateł i wody. Byliśmy pod wrażeniem tego co zobaczyliśmy i usłyszeliśmy. Trzeciego dnia z rana „zjedliśmy śniadanie na trawie” w Centrum Torunia. Następnie udaliśmy się do Domu Legend. To jedyne takie miejsce w Europie, połączenie interaktywnego muzeum i teatru. Przenieśliśmy się w świat magicznych opowieści o Toruniu i jego historii. Po odwiedzeniu Tarasu widokowego na Wiśle, koło południa udaliśmy się do Ciechocinka. Tam podczas spaceru zobaczyliśmy m.in. fontannę grzybek, zegar kwiatowy, fontannę Jaś i Małgosia, odwiedziliśmy Park zdrojowy, Pijalnię wód mineralnych oraz relaksowaliśmy się pod tężniami. To był koniec naszego cudownego pobytu. Cali, zdrowi, opaleni, pełni wrażeń i wspomnień, bogatsi w wiedzę o Toruniu, wróciliśmy do codzienności.

Dziękuję pani Dorocie Weiwer za fachową opiekę i uśmiech. Panu Zenonowi Pirka za bezpieczny powrót z wycieczki. Naszej pani przewodnik za przekazaną wiedzę. A Wam droga młodzieży za wspaniałą atmosferę podczas tej wycieczki :)