Aktualności

Kangur - konkurs matematyczny

116

169

NAGRODY W KONKURSIE MATEMATYCZNYM "KANGUR 2017"

                        31 maja 2017 roku w Słupsku na uroczystym podsumowaniu tegorocznej edycji Międzynarodowego Konkursu Matematycznego " KANGUR" nagrody za bardzo dobre wyniki w konkursie otrzymali uczniowie naszej szkoły:

Jan Müller    uczeń klasy IV a

Michał Müller uczeń klasy VI a

Hubert Hinca uczeń klasy VI a.

           Pozostałe nagrody zostały wręczone naszym uczniom 23 czerwca 2017 roku na uroczystym zakończeniu roku szkolnego.

                                         

Nagrody otrzymali uczniowie:

 

Dawid Wziątek        z klasy II b SP

Kacper Domagała   z klasy III b SP

Julia Saganowska  z klasy IV a

Bartosz Turski          z klasy IV a

Kacper Krasowski    z klasy IV b

Jakub Ososiński      z klasy IV b

Adam Okrój             z klasy V

Hubert Szewczyk   z klasy V

Mateusz Formela     z klasy VI a

Cezary Kochański     z klasy II b gimnazjum

Iwo Szempruch         z klasy II a gimnazjum.

                                 

Wszystkim uczniom jeszcze raz serdecznie gratulujemy i życzymy sukcesów w następnej edycji konkursu.                                                          

                                                                                                         Barbara Princ

:)

To był naprawdę piękny bal...

bal

      14 czerwca uczniowie klas III a i III b gimnazjum zorganizowali uroczysty bal z okazji zakończenia ich edukacji w naszej szkole. Wszyscy goście zostali powitani przez gospodarzy klas i zaproszeni do wspólnej zabawy. Po obiedzie nastąpiła prezentacja obu klas, którą wspaniale przygotowała uczennica Kinga Lemek. Ach jak szybko dorastamy... -chciałoby się powiedzieć po zdjęciach uczniów z przestrzeni kilku ładnych lat. Po prezentacji zaczęła się już znakomita zabawa. Już po pierwszych dźwiękach sala tętniła życiem i było tak, aż do momentu, kiedy (po wielokrotnych przedłużeniach) DJ zagrał To już jest koniec...

Chcieliśmy serdecznie podziękować:

UCZNIOM- za WSPANIAŁĄ zabawę

zaproszonym GOŚCIOM - za to że z nami byliście i pięknie się bawiliście    

wspaniałym RODZICOM, bez których wielkiej pracy i zaangażowania tej zabawy by nie było

... a jak było niech pokażą poniższe zdjęcia

 

wychowawcy klas III -Sławomir Hinca i Daniel Spoczyński

Projekt edukacyjny klasy II

REALIZACJA PROJEKTU KLAS II GIMNAZJUM ,,ILE CHEMII JEMY KAŻDEGO DNIA?’’

       W II semestrze roku szkolnego 2016/17 rozpoczęliśmy pracę nad naszym projektem pt. ,,Ile chemii jemy każdego dnia?’’. Celem projektu było uświadomienie młodzieży, co jemy i jaki jest skład naszego pożywienia (czyli  czy wiemy co jemy?). Na początku naszych spotkań ustaliliśmy plan działania. Przygotowaliśmy ankietę i przeprowadziliśmy ją w klasach pierwszych gimnazjum. Wyniki ankiety były niepokojące. Okazało się bowiem, że młodzież źle się odżywia. Ankiety doprowadziły nas do codziennego jadłospisu naszych koleżanek i kolegów. A tam: jasne pieczywo, frytki, smażone mięso, cola, drożdżówki a na przekąski chipsy i batoniki (snickers i kit kat). Wykonaliśmy więc gazetkę ukazującą dwa typowe jadłospisy naszych uczniów i przedstawiliśmy skład chemiczny wypisanych produktów (m.in. bułki drożdżowej, kotletów schabowych, frytek, chipsów i ulubionej coli). Wypisaliśmy skutki nieprawidłowego odżywiania się. Zaproponowaliśmy także zmianę odżywiania. Zamiast kalorycznych chipsów można zjeść samodzielnie zrobione chipsy z owoców (suszone) a słodkie i niezdrowe batony czy bułki drożdżowe zastąpić owocami np. zrobić kolorowe szaszłyki owocowe.

                                                                                                                                                                                                                                                         .     Podczas projektu każdy z nas pracował na miarę swoich możliwości. Uzupełnialiśmy nawzajem swoją wiedzę. Dzięki projektowi uświadomiliśmy sobie, że współpracując i angażując się w swoją pracę możemy osiągnąć wiele. A efekty…… no cóż – gazetka na korytarzu szkolnym stała do końca roku (dostępna dla wszystkich), suszone owoce (nawet chłopcy sami je robili) i przygotowane owocowe szaszłyki podczas prezentacji zniknęły od razu, więc chyba smakowały. A na koniec kilka naszych rad:

1.Zdrowie to najważniejsza rzecz, więc słodyczom mówimy precz!

2.Jedz warzywa i owoce, zyskasz przez to nowe moce!

3. Gdy przekąski zrobimy sami nie objadamy się chemikaliami!                                    

4. Chipsy to dla organizmu kaloryczny szok, lepiej zrób sobie owocowy sok!

5.Kto mięso gotuje, ten lepiej się czuje!

6. Jedz owoce i warzywa będziesz zdrowy jak ryba!

         Uczestnicy projektu: Paulina Pietnoczka, Karolina Jopek, Emilia Wilczyńska, Karolina Jasutowicz, Maciej Pogoński i Michał Kobiela.

Opiekunem grupy była pani Edyta Malek :)

Angielski w naszej szkole

Najciekawsze metody nauczania języka angielskiego w naszej szkole

            Przechodząc obok klasopracowni, w której panuje idealna cisza, moznaby pomyśleć: „jacy zdyscyplinowani uczniowie, na pewno wszystko wiedzą z lekcji”. Pracując w zawodzie od wielu lat, można jednak dojść do wniosku, że cisza na lekcji NIE ZAWSZE oznacza efektywne uczenie się. Być może uczniowie wstydzą się aktywności w czasie lekcji? Albo po prostu nie są na tyle pewni siebie, aby „zgłosić się” ? Oczywiście, są takie momenty lekcji, gdzie uczniowie powinni zanotować ważne informacje, bądź wysłuchać nauczyciela w skupieniu. Śmiało jednak możemy pozwolić naszym wychowankom na „odrobinę szaleństwa” związanego z procesem zgłębiania wiedzy. To właśnie w tym celu niezwykle pomocne okazują się różnorodne metody nauczania oraz ćwiczenia, które zaspokoją słuchowców, wzrokowców czy kinestetyków. W artykule przedstawiam wybrane i stosowane w czasie zajęć – wspomagające efektywne nauczanie języka obcego – ćwiczenia i metody uczenia się w czasie zajęć.

FLASHCARDS czyli FISZKI – potocznie zwane „fiszkami” karty obrazkkowe, są moim zdaniem najlepszym sposobem nauki słówek, które „wkuwane” z listy słówek z podręcznika najczęściej mozolnie „wchodzą nam do głowy”. Zwykłe kartki z obrazkiem z jednej strony (bądź odręcznym rysunkiem) kojarzącym nam się najbardziej z nowym słowem (najlepsze są dość mocne skojarzenia, niebanalne rysunki) a z drugiej słowo w uczonym języku z tłumaczeniem, bądź też nie – i „fiszka” gotowa. Rzeczywiście, trzeba się trochę pomęczyć, pomyśleć, użyć wyobraźni, ale EFEKT GWARANTOWANY. Z obserwacji moich wynika, iż osoby, które wykonają fiszki przy nauce słownictwa w 99% otrzymują oceny bardzo dobre bądź dobre. Jest to według mnie niezastąpiony sposób uczenia się. I niekoniecznie trzeba mieć artystyczne zdolności. Ważny jest proces tworzenia.

 

117116

 

Warto skorzystać z https://fiszkoteka.pl/.

GRY EDUKACYJNE – gry w czasie lekcji, to absolutnie żadna strata czasu. Głownym celem nauki języka obcego jest umiejętność komunikowania się. Praca z naszymi uczniami, nie tylko z podręcznikiem, ma cel aktywizujący. Uczniowie zapominają o tym, iż się „uczą” i w przyjemny sposób ćwiczą gramatykę i słownictwo. Nawet najbardziej nieśmiały uczeń może osiągnąć sukces.

115114

113112

FILMY – opcja nagrywania w telefonie komórkowym daje możliwość tworzenia własnych pomysłów na rozmowę w sklepie, czy zamawianie jedzenia w restauracji. Dodatkowo uczniowie mogą usłyszeć siebie - co daje im obraz „żywego języka” i pozytywnie motywuje do wzmocnienia naważniejszej funkcji języka – komunikowania się. Bo tak na prawdę, nie pisanie, czytanie czy rozwiązywanie testów gramatycznych najbardziej przyda się im w życiu. To umiejętność spontanicznego porozumiewania się jest kluczem do sukcesu.

PARROT GAME – zamiast czytania tekstu na głos w klasie na ocenę, uczniowie nagrywają się przy pomocy dyktafonu. Ma to wiele pozytywnych stron. Uzniowie starają się zrobić to jak najlepiej, i przy okazji słyszą swoją wymowe dąrząc do perfekcji.

PRACA W PARACH – dialogi tworzone w parach, to świetna metoda na udoskonalanie umiejętności porozumiewania się w języku obcym, ale także współpracy z innymi uczniami.

111110

INTERACTIVE WHITEBOARD – podręcznik w wersji elektronicznej, interaktywne zadania, filmy, piosenki i wiele innych, to jedne z wielu zalet tablicy interaktywnej. W naszej szkole zajęcia z jej wykorzystaniem to codzienność.

109108

WASHING LINE – zwyczajna linka do prania i klamerki, uczynią z najtrudniejszego gramatycznego czasu łatwą rzecz.

107106

105

WATCHING DVD FILMS – oglądanie filmów DVD w jezyku angielskim korzystnie wpływa na wyobraźnię i absorbuje uwagę uczniów w czasie lekcji.

Agnieszka Gaffke

Dodatkowe informacje